Irakasteko metodologia da eta bertan, artearen bidez pentsamenduaren, komunikazioaren eta ikusmenaren alfabetizazioa bultzatu nahi da. Hau lortu ahal izateko, ikasleari honako hau eskatzen zaio:
- Artelanak zentzuz begiratzea
- Ikusten dutenari buruz hitz egitea
- Besteek esaten dutena entzutea
- Besteen iritzia kontuan hartzea
- Interpretazio desberdinak eztabaidatzea
Hau guztia egin ahal izateko, webgune honetan irakasleen formakuntzari garrantzia ematen zaio eta gainera adibide batzuk adierazteaz gain, formakuntzarako aukera eskaintzen dute tailer desberdinen bidez.
Behin eta berriz errepikatzen dena, ikasleek artearen inguruan behatzea, pentsatzea, entzutea eta komunikatzea da. Hau guztia lortu ahal izateko, irakasleak hainbat teknika erabili ditzake gela barnean eta horietatik bat haurren arteko eztabaida bultzatzea izango litzateke. Hau egin ahal izateko, irakasleak artelana erakutsi ondoren hiru galdera hauek egiten ditu:
1-Irudi honetan zer gertatzen ari da?
2- Hori esateko zer ikusten duzu?
3- Irudi honetan zer gehiago aurkitu dezakegu?
Ikasle bakoitzari bere ikuspegia adierazteko tartea eskainiko zaio eta aldi berean, ikaskideek esandakoa entzun eta errespetatzen ikasiko dute. Ez da inolako baloraziorik egingo, iritzi guztiak dira onargarriak.
Guk gertuen dugun metodologia beste iritzietan aipatu dugun bezala, Urtxintxa proiektuan oinarritutakoa da. Bertan, artelana erakutsi eta honen inguruko eztabaida bultzatzea proposatzen da eta horretarako irakasleari lagungarriak zaizkion galdera batzuk proposatzen ditu. Proiektu honetan ere, artelanen inguruko eztabaida sustatu nahi da. Beraz, antzekotasun bat badutela esan daiteke. Ezberdintasuna, haurrei egiten zaizkien galderetan dago. Inguruko irakasleek, eztabaidak asko bideratzen dituztela iruditzen zaigu eta proiektu honek berriz, ikuspegi zabalago bat sustatu nahi du.
Puntu honetara iritsitakoan, konturatu gara irakurritako artikulu guztiek edo gehiengoak behintzat, oinarri bera dutela. Haurrei ikuspegi kritiko bat izaten lagundu behar diegu eta horretarako, behatzen, pentsatzen, entzuten eta komunikatzen jakiteko estrategiak irakatsi beharko dizkiegu.
- Artelanak zentzuz begiratzea
- Ikusten dutenari buruz hitz egitea
- Besteek esaten dutena entzutea
- Besteen iritzia kontuan hartzea
- Interpretazio desberdinak eztabaidatzea
Hau guztia egin ahal izateko, webgune honetan irakasleen formakuntzari garrantzia ematen zaio eta gainera adibide batzuk adierazteaz gain, formakuntzarako aukera eskaintzen dute tailer desberdinen bidez.
Behin eta berriz errepikatzen dena, ikasleek artearen inguruan behatzea, pentsatzea, entzutea eta komunikatzea da. Hau guztia lortu ahal izateko, irakasleak hainbat teknika erabili ditzake gela barnean eta horietatik bat haurren arteko eztabaida bultzatzea izango litzateke. Hau egin ahal izateko, irakasleak artelana erakutsi ondoren hiru galdera hauek egiten ditu:
1-Irudi honetan zer gertatzen ari da?
2- Hori esateko zer ikusten duzu?
3- Irudi honetan zer gehiago aurkitu dezakegu?
Ikasle bakoitzari bere ikuspegia adierazteko tartea eskainiko zaio eta aldi berean, ikaskideek esandakoa entzun eta errespetatzen ikasiko dute. Ez da inolako baloraziorik egingo, iritzi guztiak dira onargarriak.
Guk gertuen dugun metodologia beste iritzietan aipatu dugun bezala, Urtxintxa proiektuan oinarritutakoa da. Bertan, artelana erakutsi eta honen inguruko eztabaida bultzatzea proposatzen da eta horretarako irakasleari lagungarriak zaizkion galdera batzuk proposatzen ditu. Proiektu honetan ere, artelanen inguruko eztabaida sustatu nahi da. Beraz, antzekotasun bat badutela esan daiteke. Ezberdintasuna, haurrei egiten zaizkien galderetan dago. Inguruko irakasleek, eztabaidak asko bideratzen dituztela iruditzen zaigu eta proiektu honek berriz, ikuspegi zabalago bat sustatu nahi du.
Puntu honetara iritsitakoan, konturatu gara irakurritako artikulu guztiek edo gehiengoak behintzat, oinarri bera dutela. Haurrei ikuspegi kritiko bat izaten lagundu behar diegu eta horretarako, behatzen, pentsatzen, entzuten eta komunikatzen jakiteko estrategiak irakatsi beharko dizkiegu.
No hay comentarios:
Publicar un comentario