Andoaingo Aita Larramendi ikastolako irakasleen lana URTXINTXA proiektuan oinarritzen da. Beraiekin hitz egin ondoren eta beraien gidaliburuak eta fitxak aztertu eta gero honako ariketa hau aukeratu dugu material didaktikoaren azterketa egiteko.
Urtxintxa proiektuan, plastika lantzeko jarduera desberdinak proposatzen dira. Batzuetan artelan bat erakutsi eta hauen inguruko elkarrizketa sustatzen du. Besteetan, aldiz, ideia baten inguruan artelan bat egitea proposatzen da. Horma-irudiak eta koadroekin ariketa desberdinak burutzen dira…
Guk aukeratu dugun jarduera, hiru urteko haurren materialeko, Zuloagaren Don Guindoren udareak artelana da. Bertan, haurrei zein modutara erakusten zaien irakur dezakegu. Unitate didaktiko honeko gaia, “eguneroko janariak” da. Artelan honetan, bodegoi bat agertzen da non udarez beteriko plater bat dagoen. Beraz, artelan honek gaiarekin lotura duela esan daiteke. Gidaliburuak, ikasleei hainbat galdera egiteko proposamena egiten die: zein fruta marraztu du Zuloagak hemen? Ba al dakizue nola izena duen artelanak? Platerean zenbat udare daude?...Ondoren, ikasleek emandako bodegoi eredua margotu behar dute edo puntzoiez zulatu.
Erantzun bakarreko galderak egiten dituenez, jarduera erabat gidatua dela iruditzen zaigu. Haurren sormena ez da lantzen eta ez du jarrera kritikorik bultzatzen. Bakarrik begi bistan ikusten dituen gauzak kontatzera animatzen ditu.
Jarduera gehienetan, irakaslearen gidaliburuan agertzen diren gomendioak kontuan hartzen ditu irakasleak eta bertan jartzen duenari jarraikiz egunerokotasunean lan egiten du. Jarduerak erabat gidatuak dira eta sormena eta esperimentazioari ez zaio tokirik uzten.
Orain artekoa gure iritzia da baina guk bi urteko haurrekin lan egiten dugunez eta adin honetakoekin ez denez urtxintxa erabiltzen, hiru urteko irakasleei iritzia eskatu diegu.
Beraiekin elkarrizketa bat izan ondoren, laburbilduz hau esan genezake: guk orain arte aipatutakoaren bat datozela. Artea lantzeko modu gehiago daude eta gure ustez ikuspegia zabaldu egin beharko genuke eta ez soilik artelanak aztertu (galderen bitartez) eta marrazkiak egitera mugatu.
Urtxintxa proiektuan, plastika lantzeko jarduera desberdinak proposatzen dira. Batzuetan artelan bat erakutsi eta hauen inguruko elkarrizketa sustatzen du. Besteetan, aldiz, ideia baten inguruan artelan bat egitea proposatzen da. Horma-irudiak eta koadroekin ariketa desberdinak burutzen dira…
Guk aukeratu dugun jarduera, hiru urteko haurren materialeko, Zuloagaren Don Guindoren udareak artelana da. Bertan, haurrei zein modutara erakusten zaien irakur dezakegu. Unitate didaktiko honeko gaia, “eguneroko janariak” da. Artelan honetan, bodegoi bat agertzen da non udarez beteriko plater bat dagoen. Beraz, artelan honek gaiarekin lotura duela esan daiteke. Gidaliburuak, ikasleei hainbat galdera egiteko proposamena egiten die: zein fruta marraztu du Zuloagak hemen? Ba al dakizue nola izena duen artelanak? Platerean zenbat udare daude?...Ondoren, ikasleek emandako bodegoi eredua margotu behar dute edo puntzoiez zulatu.
Erantzun bakarreko galderak egiten dituenez, jarduera erabat gidatua dela iruditzen zaigu. Haurren sormena ez da lantzen eta ez du jarrera kritikorik bultzatzen. Bakarrik begi bistan ikusten dituen gauzak kontatzera animatzen ditu.
Jarduera gehienetan, irakaslearen gidaliburuan agertzen diren gomendioak kontuan hartzen ditu irakasleak eta bertan jartzen duenari jarraikiz egunerokotasunean lan egiten du. Jarduerak erabat gidatuak dira eta sormena eta esperimentazioari ez zaio tokirik uzten.
Orain artekoa gure iritzia da baina guk bi urteko haurrekin lan egiten dugunez eta adin honetakoekin ez denez urtxintxa erabiltzen, hiru urteko irakasleei iritzia eskatu diegu.
Beraiekin elkarrizketa bat izan ondoren, laburbilduz hau esan genezake: guk orain arte aipatutakoaren bat datozela. Artea lantzeko modu gehiago daude eta gure ustez ikuspegia zabaldu egin beharko genuke eta ez soilik artelanak aztertu (galderen bitartez) eta marrazkiak egitera mugatu.
No hay comentarios:
Publicar un comentario